سبد خرید خالی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

با‌‌ما‌در‌تماس باشید 21-66752089
سبد خرید خالی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارت صدا یا میکسر: کدام یک برای استودیوی شما مناسب است؟

وقتی تازه شروع به کار می کنید، عجیب نیست اگر در مورد نحوه ی وارد کردن صدا به کامپیوتر و خارج کردن صدا از آن دچار سردرگمی شوید – برای این کار آیا باید یک کارت صدای مستقل تهیه کنید یا میکسری که دارای کارت صدای داخلی باشد؟ یکی از عواملی که به سردرگمی شما می افزاید، تنوع بسیار بالای محصولات است؛ انواع مختلفی از کارت های صدا و میکسرها برای انواع موقعیت ها و کاربردها وجود دارد. از آنجایی که کارت صدا یا میکسر یکی از بخش های اساسی استودیوی شماست، در این مطلب کارت های صدا را با میکسرها مقایسه خواهیم کرد تا تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.

راجع به چه چیزی حرف می زنیم؟

ما کارت های صدای مستقل – مانند Focusrite Scarlett 2i2، Universal Audio Apollo Twin یا Audient EVO 4 را با میکسرهایی که دارای کارت صدای داخلی هستند، مانند PreSonus StudioLive AR8c، Yamaha AG06 و Zoom LiveTrak L-8 مقایسه خواهیم کرد. تمام این ها به عنوان یک دستگاه ورودی/خروجی برای کامپیوتر عمل می کنند و به شما اجازه می دهند با میکروفن، سازها و سورس های line level به ضبط کردن بپردازید؛ این دستگاه ها نسبت به کارت صدای داخلی کامپیوتر شما کیفیت بسیار بالاتری دارند و کانکشن های بیشتری را برای شما فراهم می کنند. وقتی راجع به کارت های صدای مستقل حرف می زنیم، منظور ما هر کارت صدایی است که دارای ورودی، خروجی و کنترل لِول باشد و به لحاظ سخت افزاری چیز زیادی بیشتر از این موارد نداشته باشد. وقتی راجع به میکسرهای کارت صدا صحبت می کنیم، منظور ما میکسرهایی است که دارای یک کارت صدای داخلی برای کامپیوتر می باشند و بدون اتصال به کامپیوتر هم می توانند به عنوان یک میکسر مستقل عمل کنند. در هر یک از این دو دسته شما با گزینه های زیادی روبرو هستید، از محصولات بسیار ساده ای که تنها یک یا دو ورودی دارند گرفته تا محصولات حرفه ای که دارای چندین ورودی، پردازش صدای داخلی و دیگر ویژگی های پیشرفته هستند. وقتی تازه در ابتدای راه هستید، لازم نیست روی ویژگی های خاص هر دستگاه تمرکز داشته باشید – اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که آیا یک کارت صدای مستقل برای شما مناسب تر است یا میکسری که دارای کارت صدای داخلی باشد.

چه هدفی دارید؟

بجای این که راجع به کارت های صدای مختلف مطالعه کنید، کارتان را با تمرکز روی هدفی که دارید آغاز کنید. آیا قرار است گروه های موسیقی و موزیسین های سولو را ضبط کنید؟ آیا قرار است یک استودیوی استریمینگ برای صدا و تصویر داشته باشید؟ یا قرار است پادکست ضبط کنید و گاهی به برنامه تان مهمان دعوت کنید؟ آیا ترجیح می دهید انتقال سیگنال و پردازش ها را با نرم افزار انجام دهید، یا می خواهید یک سخت افزار اختصاصی سیگنال های شما را کنترل کند؟ در هر حالتی اگر بتوانید به سوالاتی از جمله این که از چه تعداد میکروفن استفاده خواهید کرد، برای هدفون هایتان به چند خروجی مانیتورینگ نیاز دارید، آیا به صدای لوپ بک برای استریمینگ نیاز دارید و سوالاتی از این دست پاسخ دهید، قادر خواهید بود گزینه هایتان را محدودتر کنید. اما پس از تمرکز روی گزینه های مختلف هم سوال اصلی باقی می ماند – آیا باید یک کارت صدای مستقل تهیه کنید یا یک میکسر با کارت صدای داخلی؟

کارت های صدای مستقل

اگرچه یک کارت صدای مستقل برای شبیه سازی یک میکسر آنالوگ طراحی نشده، اما تمام کارت های صدا دارای نرم افزار میکسی هستند که کنترل هایی شبیه به میکسر برای ورودی ها و خروجی ها را در اختیار شما قرار می دهد. شما به چنین امکاناتی نیاز دارید تا بتوانید میکس های هدفون برای موزیسین ها بسازید، ورودی ها و خروجی ها را مدیریت کنید و… برخی از کارت های صدا دارای پردازش داخلی هم هستند که به شما اجازه می دهد درون نرم افزار میکس به هر کانال EQ، کامپرشن یا ریورب اضافه کنید. به بیان دیگر، بسیاری از کارت های صدای مستقل کنترلی شبیه به میکسر برای سیگنال در اختیار شما قرار می دهند و شما تنها کافیست به کنترل پنل نرم افزار دسترسی داشته باشید تا این کارها را انجام دهید.

این که آیا کار کردن با چنین چیزی راحت است یا نه کاملا به شما بستگی دارد – اگر شما یک تنظیم کننده هستید و می خواهید برداشت های مختلفی از اجرای وکال را روی نرم افزار آهنگسازی داشته باشید، دسترسی به یک پنجره ی مجزا برای مدیریت زنجیره ی صوتی برای شما بسیار راحت تر خواهد بود، اما به عنوان مثال برای یک استریمر که در حین ضبط باید نرم افزار استریمینگ خود را نیز مدیریت کند، تمرکز روی یک پنجره ی مجزا دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از المان هایی که باید در نظر بگیرید، فرم فاکتور است – کارت های صدای مستقل فضای کمتری نسبت به میکسرهایی که دارای کارت صدای داخلی هستند اشغال می کنند. کارت صدای مستقل علاوه بر این که می تواند روی دسکتاپ شما قرار بگیرد، قرار دهی آن در موقعیت های مختلف و درون رَک ها نیز ممکن است. همچنین کارت های صدای مستقل گزینه ی پرتابل تری هستند و ار قرار است خارج از استودیو به ضبط کردن بپردازید باید این موضوع را مد نظر قرار دهید.

میکسرهای دارای کارت صدای داخلی

یکی از بزرگترین مزیت های کار با یک میکسر سخت افزاری، کنترل های سریع و سخت افزاری آن است. آیا می خواهید ولوم یکی از کانال های میکس هدفون را بالا ببرید؟ فقط کافیست کنترل آن را روی میکسر پیدا کنید و آن را بچرخانید – دیگر نیازی به باز کردن نرم افزار و یک پنجره ی مجزا نخواهد بود. آیا می خواهید برای پولیش کردن صدا از اکولایزر و کامپرسر استفاده کنید؟ باز هم کنترل هایی اختصاصی برای این کارها وجود دارد که به راحتی در دسترس شما خواهد بود. دیگر لازم نیست پلاگین ها را لود کنید یا با منوی افکت ها سروکار داشته باشید. این ویژگی باعث می شود میکسرها مخصوصا برای کارهایی که استایل برودکست دارند، مانند ضبط پادکست و استریمینگ ایده آل باشند. در این شرایط شما می توانید کاملا روی کار خودتان تمرکز داشته باشید و درگیر تنظیم کنترل پنل روی کامپیوتر نشوید – اگر می خواهید تغییری در صدا ایجاد کنید، تنها کافیست دست تان را دراز کنید و کنترل سخت افزاری مربوط به آن را بچرخانید.

یکی از نکات مهمی که در حین خرید باید به خاطر داشته باشید این است که تمام میکسرهای دارای کارت صدای داخلی، قابلیت ضبط چند کاناله ندارند. این یعنی ممکن است شما یک میکسر با تعداد زیادی ورودی فیزیکی داشته باشید، اما دستگاه شما تنها میکس استریوی اصلی را به کامپیوتر انتقال می دهد – نه تک تک کانال ها را. این ویژگی برای استریمینگ و تولید پادکست می تواند مفید باشد، اما قطعا برای مواقعی که می خواهید یک گروه کامل را ضبط کنید مناسب نخواهد بود، چرا که در این حالت شما نیاز به کنترل کامل روی تمام کانال های نرم افزار آهنگسازی دارید، مگر این که کیفیت کار برای شما مهم نباشد. پس وقتی به دنبال یک میکسر با کارت صدای داخلی هستید، حواستان به قابلیت ضبط چند کاناله ی آن ها باشد.

چیزهایی که باید مدنظر داشته باشید

چه کارت صدا انتخاب کنید و چه یک میکسر، المان های مشترکی در هر دو وجود دارد که پیش از خرید حتما باید به آن ها دقت کنید.

فانتوم پاور: اگر می خواهید بتوانید از هر میکروفنی استفاده کنید (مانند میکروفن های کاندنسر و میکروفن های داینامیک اکتیو)، باید مطمئن شوید که کارت صدا یا میکسر شما دارای فانتوم پاور باشد. فانتوم پاور ویژگی رایجی است، اما برخی کارت های صدا شاید فانتوم پاور را تنها برای یک یا دو ورودی ارائه دهند. پیش بینی کنید که قرار است از چه میکروفن هایی استفاده کنید و مطمئن شوید که تعداد کافی فانتوم پاور برای میکروفن هایتان را داشته باشید (فانتوم پاور اکسترنال هم وجود دارد اما استفاده از آن کمی دشوار است).

کانال های استریو و مونو: وقتی به تعداد کانال های یک میکسر نگاه می اندازید، معمولا عددی که مشاهده می کنید ترکیب ورودی های مونو و استریو است. به بیان دیگر، یک میکسر 12 کاناله شاید در حقیقت تنها دو کانال مونو با ورودی میکروفن و پنج کانال استریو با ورودی های استریوی line-level برای هرکدام داشته باشد. این ورودی ها برای کیبوردها، درام ماشین ها و مدیا پلیرها کارایی دارند اما برای متصل کردن میکروفن ها قابل استفاده نیستند. بهترین راه برای فهمیدن این که با چه نوع ورودی هایی روبرو خواهید بود این است که به پنل های جلو و پشت محصول نگاه کنید تا خودتان ببینید جه کانکشن هایی روی آن قرار گرفته است.

نوع ورودی ها: روی میکسرها و کارت های صدا معمولا ورودی های حرفه ای XLR برای میکروفن ها دیده می شود، اما ورودی ها و خروجی های line-level ممکن است روی جک های بالانس TRS، جک های غیربالانس TS یا جک های غیر بالانس RCA ارائه شده باشند. خروجی هایی که برای اتصال مانیتورها وجود دارد هم احتمالا یکی از این چهار گزینه باشد. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ ایرادی در استفاده از یک مبدل کابل وجود ندارد – برای مثال شما می توانید خروجی های 1.4 اینچی line-level کارت صدا یا میکسر را به ورودی های XLR line-level مانیتورهای استودیویی وصل کنید. فقط لازم است خروجی های mic-level را به ورودی های mic-level و خروجی های line-level را به ورودی های line-level متصل کنید.

چگونگی تغذیه: اگر پرتابل بودن محصول برایتان اهمیت دارد، بهتر است کارت صدایی را انتخاب کنید که تامین برق آن از طریق اتصال USB انجام شود و نیاز به وصل کردن آن به پریز برق نباشد. بسیاری از کارت های صدا این گونه هستند. حتی اگر مدام در حال جابجایی نباشید هم راحتی اینگونه اتصال به شما اجازه می دهد در محل کارتان بتوانید با آزادی بیشتری جایتان را تغییر دهید.

لوپ بک صدا برای استریمینگ: این ویژگی بیشتر مربوط به افرادی می شود که از سیستم های Mac استفاده می کنند، چرا که ویندوز ویژگی هایی برای ایجاد لوپ بک صدا را به کاربرانش ارائه می دهد. “Loopback” به بیان ساده یعنی بازگرداندن صدای کامپیوتر به کارت صدا یا میکسر.، ترکیب کردن آن با سورس های ورودی مانند میکروفن و سپس انتقال دوباره ی آن میکس به کامپیوتر برای نرم افزار استریمینگ. ایجاد چنین چیزی با کابل کشی خلاقانه نسبتا ساده است، اما برخی میکسرها مانند Yamaha AG06 قابلیت لوپ بک داخلی را ارائه می دهند که این کار را برای کاربران ساده تر می سازد. پس اگر قرار است به لایو استریمینگ بپردازید، ویژگی لوپ بک را در نظر داشته باشید.

فیدرها شاید نرم افزار شما را کنترل نکنند: یک میکسر با کارت صدای داخلی به طور کلی هیچ قابلیتی در نرم افزار، مانند فیدرها، را کنترل نخواهد کرد. این قابلیت مربوط به کنترل سرفیس هایی می باشد که کارت صدای داخلی داشته باشند که خارج از مبحث این مقاله است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      هونیا موزیک | بازرگانی قادری فروشگاه آلات موسیقی گیتار پیانو گیتار الکتریک لوازم موسیقی
      فیلدهایی را که قرار است نشان داده شوند را انتخاب کنید. باقی پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
      • Image
      • SKU
      • Rating
      • Price
      • Stock
      • Availability
      • Add to cart
      • Description
      • Content
      • Weight
      • Dimensions
      • Additional information
      • Attributes
      • Custom attributes
      • Custom fields
      برای مخفی کردن نوار مقایسه، در خارج کلیک کنید
      مقایسه